December 15, 2011

Lumrah Lelaki dan Perempuan


=='



baru ni aku ada sembang dengan sorang kawan aku yang bernama Bront Palarae(bukan nama sebenar) yang telah mengalami situasi diatas...die tanya aku. aku sendiri pun tak faham kenapa. kenapa dua-dua perlu jadi begitu bangang nak gadoh atas benda kecik...ni masih kapel, belum kawin lagi...

bagi aku la,,, sebagai laki atau sebagai seorang perempuan kita harus menerima yang memang lumrah manusia  suka akan keindahan dan kecantikan dan manusia cemburu dengan jika mereka terasa terancam. seorang Hawa lebih sensetif. 

oleh itu, aku ingin berpesan kepada diri sendiri dengan kapel-kapel diluar sana. jangan jadi bangang kalau nak kapel.tak perlu la nak drama-drama murah. kalau dah suka artis tu bukan boleh buat kawin pun. tak payah gaduh. rasional sikit!




3 comments :