December 28, 2011

Drama Korea Still Lose....

dalam cuti ni aku banyak habiskan waktu malam aku dekat depan tv. start daripada lepas Magrib aku tolong mak aku tengok Tentang Dhia. Drama melayu,,, tak habis-habis pasal mak mentua dengan menantu. jahat sangat ke mak mentua kaya-raya ni? aku pun tak tau.

tapi drama melayu tak dapat nak lawan drama korea yang tengah hotstuff macam cendawan goreng di Cameron Highland. tambah tengah cuti-cuti ni. aku pun sedikit sebanyak terjebak. namun disebabkan waktu malam aku dihabiskan depan tv. aku banyak tengok drama English. 1 yang menarik perhatian aku ialah Teen Wolf. 

ye aku noobie. baru nak tengok citer Teen Wolf. sori. aku tak langgan channel Astro yang mahal banyak-banyak. mak aku suruh aku beli tv sendiri baru die subscribe. tadi baru episod ke 3 or 4 kat AXN. best jugak rupanya. ntah macam mane benda ni buat aku teringat cerita-cerita genre remaja magik-magik ni dari aku kecik.

dulu remaja zaman aku tengok Sabrina The Teenage Witch. dalam citer ni ada kucing hitam. dulu aku memang fikir macam-macam bile nampak kucing hitam. kemudian ada citer Charmed-3 awek hot yang power sihir yang telah mengsihirkan aku untuk tengok tv. sampai sekrang aku masih angau dengan awek name Phoebe. 

Phoebe yang kiri sekali. #blushing~~~

tapi tu dulu. sekarang ni taste dah berubah. witch ni tak best dah. yang best sekarang sume pakwe hot+jambu+boleh tukar jadi macam-macam. masuk kat maktab aku telah didedahkan dengan cerita Vampire Diaries. cerita dia ala-ala Twilight atau Twilight ala-ala die aku pun takpasti---awek manusia bercinta dengan vampire jantan hot! damn. Nina Dobrev telah kurangkan sikit angau aku kat Phoebe. aku tak penah miss 1 episode lagi setakat ni. download habis citer tu. dan yang baru aku ketagih dalam cuti ni-Teen Wolf. pakwe muke jambu boleh tukar jadi serigala jadian yang berbulu. dan ada yang kata True Blood lagi best. ntah.

jangan tengok lama-lama Nina Dobrev aku. tampo kang.


ok. nampak tak persamaan dalam trend zaman sekarang.? semua hero yang pelik-pelik mesti hot. dulu vampire muke pucat pakai kot kolar tinggi, taring berdarah plus mata merah. sekrang sume nak hot. vampire hot, serigala jadian hot dan loser pun nak hot. habis yang tak hot? forever alone?????~ so aku ingin berpesan kepada gadis-gadis diluar sana. check dulu latar belakang lelaki hot yang korang nak dating.







p/s: kalo diorang boleh jadi werewolf or vampire. aku suggest baik korang pilih vampire k? sebab diorang tak  bertukar menjadi berbulu. 



No comments :

Post a Comment