December 19, 2011

Cinta Sampai Ke Jannah

Mula-mula aku tengok ada la dalam 3 orang orang share video ni. aku buat tak tau. tapi hari ni. dah dekat 30 orang share. aku muak. aku curious. aku tekan. aku tengok. aku terfikir.

entah nape aku tak boleh embed  video tu kat sini tapi klik SINI kalo nak tengok.

The Conflict 

 The Guy's Proposed

The Girl is Touched

The Acceptance

aku memang terharu. aku jarang terharu woi. perempuan yang dikenali sebagai Dena ni juz 19 and die dah bertunang atas keberkatan Allah. sebagai remaja yang hidup dalam zaman serba moden ni, memang aku tak boleh nafikan yang memang persepsi manusia akan kata pelik dan abnormal jika kita tak bercinta, berkapel, berkenalan sebelum kawin. 

dulu aku yakin ramai fikir kawin yang ditentukan keluarga kolot. dulu aku tak pernah fikir untuk mencari cinta yang mampu dibawa ke syurga.  apatah lagi orang yang kita kahwini tu tak kenal dan berada pada usia muda. mungkin ini pengaruh filem. pengaruh sekeliling. bukan mudah untuk memilih teman hidup pada usia 19. pada usia macam ni ramai yang fikir nak study, bercinta, enjoy hidup dulu... tapi dia dah memilih teman hidup.

tapi perempuan ni telah mengubah persepsi aku. mungkin bukan aku sahaja. sesiapa sahaja yang tengok video dia. mungkin selepas ini ramai yang mahukan ibu mereka untuk menetapkan jodoh. tapi tak bermaksud tak boleh memilih. dan ada 1 ayat yang betul-betul aku suka.

(^^)


"Semoga berbahagia! kome berdua"







p/s: baru ingat nak proposed macam ni. dah ada yang buat. hancur plan aku.... chewahhh~LOL.

3 comments :