December 21, 2011

Playboy,Perempuan dan Posmen.

kenapa ada orang panggil aku playboy? 
kat sekolah menengah dulu ko playboy ke? 
ko ni rupenye banyak awek dulu kan? "

hari ni masuk orang ke 6 tanye aku pasal benda yang sama. aku tak tau la la kowt2 aku ni berstatus artis atau ramai bebenor yang caring pasal aku sebab ramai pulak yang baca komen2 status aku tu. kalau yang tanya tu kawan yang tak rapat/ tak kenal aku tak kisah sangat. ni kawan-kawan rapat, classmate n etc...

kali ni biar aku jelaskan.


bagaimana ia bermula.

bagaimana ramai yang tahu.

macam poyo pun ada. tpi aku kisah apa. 

ni aku nak cerita. aku bukan playboy. aku single. aku available sem 6. kenapa sem 6? suke hati aku. benda playboy ni aku dapat masa sekolah asrama aku dulu. Dulu aku jadi posmen sepenuh-masa-kelas-prep. dulu orang kapel kat sekolah asrama pakai bagi note aku yang hantar. dulu orang nak bagi hadiah aku yang hantar.  dulu bile ada masalah aku yang jadi orang tengah. ya memang poyo. cukup poyo. 

bile aku nak amik/hantar note/surat/hadiah tersebut, memang aku akan sembang kadang-kadang gosip macam wartawan . kenapa? sebab aku mesra pelanggan. dalam kelas kadang-kadang aku perli diorang yang kapel. sebab aku mesra pelanggan.

dalam mata lelaki diorang nampak aku rapat dengan perempuan. sebab diorang tak nampak keje aku yang sibuk dan penting dalam mendirikan masjid. dan sebab tu lah diorang panggil aku playboy. nama playboy tu yang wujud dalam nickname aku KEBOY. kawan punya pasai aku tak kisah. dan nama tu melekat pada aku samapai akhir hayat agaknya. 

tak percaya? nah tengok. penghargaan kepada aku.

poyo. aku tau memang cukup poyo.


yang kenal aku tau yang ni bukan tulisan aku dan takkan mampu menulis macam tu. dan aku takda sebab untuk menipu. kalo tak percaya jangan kawan aku. pergi main jauh-jauh.







"Rumors are carried by haters, spread by fools, and accepted by idiots ."

-copy Izyan Ariffin-



2 comments :