January 31, 2011

*Onak Dan Duri*

Assalamualaikum!

Baru je balik dari kedai repair komputer, laptop aku ni wat hal plak, nak plak die patah mase poket2 aku tengah masuk ICU sekarang ni. mujur tokey tu cakap xda stok, lepas raye cina baru ada... kalo tidak terpaksa la aku jadi orang gaji kat umah die sampi 2hb Feb ni.... seb bek anak tokey cun. ekeke~

sejak 2menjak ni aku asyik mengeluh ja. duit xda punya pasal la ni... bukan nak kata aku ni mata duitan tapi dalam dunia globalisasi hari ini, duit itu amat penting, lagi-lagi waktu cuti sekarang ni, bak kata pepatah "kalau cuti nak hepi, poket mesti berisi".. dah nak dekat raya cina ni,,, tengok banner2 sale dah naik dah sana-sini, henset plak duk masuk mesej ja, kawan2 ajak keluar, nak enjoy sana-sini, mcm mane aku tak mengeluh.. hm~~ bila mintak kat tokey mereka bagi angpau yang lebih mahal dari duit, SENYUM!!!! parah2~~

bila timbulnya krisis2 macam ni baru la teringat plak akan artikel tentang pendapatan blogger yang mencecah belasan ribu Rm.... time tu baru la nak bukak [ChurpChrup] ngan [Nuffnang], kowt boleh wat masuk poket blanja cuti... yela, churp2 ngan nuffnang ni kan part-time income bloggers~ yang x tau tekan [ChurpChurp]



memang menyedihkan tengok pendapatan yang diperolehi dari blog ni... adoyai,,, bukan nak kata mencecah pulhan ribu Rm,,,, puluhan Rm pown belum cecah lagi~~ =_="





"dengar kate elaun masuk esok "

5 comments :

  1. wei..laptop aku masuk bengkel...sdey doh...naik ni aku tk taw la aku ade lappy ke tak...sob3...:((

    btw,,nnti aku nak mntk ko tulun explain pasal churp ea...hihi

    ReplyDelete
  2. oke la tuh..de jugak det nak bli gula2....
    pemanis mulut~~huhu

    ReplyDelete
  3. shawn: okeee~tekan je katlink tu daftar r dulu~
    mun: pencuci mulut x kenyang~

    ReplyDelete
  4. usaha lg.xada menda dapt dgn sekelip mata =)
    maybe kene berkelip2 ..keh2
    -

    ReplyDelete