November 18, 2011

PM Najib tahu kisah aku.

berdasarkan kisah sebenar.

hari ni paper last exam bagi semester 2 tahun pertama bersamaan 5 semester aku kat sini. paper hari ini cukup was-was. amik exam subjek yang tidak pernah berlajar. hanya pengalaman yang membinmbing. chewah. cukup pasal paper exam.

sambil tersenyum aku tulis esei tadi sampai hampir kejang jari pegang pen. tulis tak banyak mana pon. pegang je yang lebih. tengok perempuan sebelah, tulis lagi banyak tapi tangan steady je. ntah senaman apa yang dibuat waktu petang. tepat 4.15. semua dah lengkap. mental dah set nak main PES '12. benang mula dicari.

"cilakak" bisik hati aku. lubang kertas takda la pulak. pengawas bawak penebuk nun jauh kebelakang. kalo tak ikat tak boleh keluar. dah siap ikat kene sebelum 4.30. kalo tak duk diam dalam dewan. apa punye peraturan entah nak tunggu sampai pukul 5 pulak baru boleh keluar. masa itu emas tau tak woi! sampai turn aku cukup2 ada 7-8 minit. lubang ditebuk.

"cilakak" bisik hati aku kali kedua. ikatan ni yang menjadi halangan aku. cukup lengkap. benang pendek dan jari besar. pengawas tersenyum menambah tekanan. nyaris berpeluh. pui! siap je ikatan. "Jam kat depan ni dah tunjuk 4.30. jadi pelajar tak boleh keluar sehigga pukul 5". baru aku sedar jam di dinding tak sama jam yang diletak di kerusi. jam di kerusi yang digunakan pengawas. aku patah hati.

aku duduk tersandar. mata tengok kiri, kanan, depan, fikir nak buat apa sampai pukul 5. aku nampak 1 gambar di dinding depan kiri dewan. die tersenyum. Macam tau je kisah aku.


lebih kurang gambar ini la. cukup sinis senyum dia. 

1 comment :

  1. a'ah la!! Tuanku Mizan pon mcm tau2 je ceritera hidop aku... =="

    ReplyDelete