November 28, 2011

Nyawaku Diatas Seutas Tali Besi

Aku tak tipu. aku sekeluarga telah meletakkan kepercayaan kami atas seutas tali besi yang manusia panggil kabel. kalau jatuh dalam sungai takpa. ini nak merentasi dua puncak bukit. tingginya tak terkira, angin kuat bukan kepalang, hanya doa yang mampu ditadahkan. pui Gunung Mat Cincang.

ya. aku baru balik langkawi. gunung mat cincang telah aku terokai. kali kedua aku disana, pemandangan tetap takjub membuat aku tak terkata. tambah pula dengan lensa di tangan, aku sibuk merakam ingatan menjadi kenangan.


ingatkan waktu naik angin kuat, bila nak turun dalam pukul 6.50 petang, angin lagi kuat. gondola memang bergoncang ke kiri dan ke kanan dalam sudut 20 macam tu... tak pernah aku rase secemas tu. nasib baik dah gelap... kalo nampak bawah mau terkucil aku dalam gondola tu.







"Ia mampu mencincang keyakinan dan keberanian seseorang~"

No comments :

Post a Comment