November 22, 2011

Kisah Epik Harimau dan Garuda.

Ini bukan kisah teladan. kisah teladan dalam buku cerita kanak-kanak. Ini cerita benar.

Malam tu penuh dugaan. Harimau telah tercedera dahulu di awal pertarungan. Namun tidak terlintas di kepala mereka yang mereka akan mengalah. Harimau terus bertarung dengan taring dan cakar yang ada menentang si garuda merah. cakar demi cakar, sambar demi sambar akhirnya harimau berjaya mencakar garuda.

Harapan kembali cerah. semangat semakin membara. namun harimau dan sama-sama kuat. sama-sama ganas. hanya semangat yang kental akan kekal hidup di medan pertempuran dan mengisytiharkan kemenangan. setelah bertarung 120 minit, kedua-dua harimau dan garuda masih berdiri gagah. akhirnya setelah kedua-dua tidak mengalah, pertarungan dibawa sesi face-to-face.

Pertarungan ini cukup epic. ada cakaran harimau  yang berjaya ditepis si garuda dan ada sambaran garuda berjaya mencederakan sang harimau. namun, akhirnya sang garuda tumpas di taring sang harimau. apa yang lebih memilukan,si garuda tewas di tanah sendiri. si garuda terduduk bertongkatkan paruh, sang harumau melompat ke langit tinggi.Harimau telah melompat tinggi membaham si garuda.

sekian cerita epik yang tak berapa epik ini.

Tahniah Harimau Malaya.

"Harimau telah melompat tinggi membaham si garuda.auummmm!"
-ikhsan dari google-








"Tahniah buat Malaysia yang berjaya menundukkan Indonesia! 
Harimau masih Raja Rimba! Aummm!~"

2 comments :