October 18, 2013

MIMPI



Mimpi itu seperti dunia maya,
 Yang dipapar hanya antara dua,
Yang terlalu indah untuk dibicara,
Yang terlalu buruk untuk dikongsi bersama.

Semalam,

Sedang aku nyenyak menyusuri malam,
Hadirnya mimpi penghias lena,
Terlalu cantik untuk dikatakan mimpi.
Terlalu indahkan untuk ku jadikan realiti

Menyentak aku dari tidur,
habis hilang semua dengkur,

Aku periksa penunjuk masa,
Fajar pagi masih jauh disana

Lalu,

aku kembali membalut anggota,
dengan niat meneruskan lena,
namun ia tidak sama,
hati terpinga tiada kata.

Seperti petanda dari Ilahi 
bukan seperti mainan syaitan dimalam hari.
Solat istikharah akan kususuli
agar aku ia dapat difahami,
supaya jalan yang tepat akan kususuri.

Soal jodoh soal hati
Aku berserah kepada Illahi
Andai jodoh mengikati diri,
Pastu bertemu walaupun mati.



Wallahualam


No comments :

Post a Comment