September 9, 2011

Larikan Diri Anda Efek Cukai Topup.

Disclaimer: Politik? jauh sekali. aku tak suke politik. mane satu yang betol kita pown tak tau. baik bace ensiklopedia. sume betul.


bukansaya


Selepas dikejutkan dengan Hantu 1Malaysia, Malaysia diMelodikan pula dengan cukai yang dikenakan pada topup sebanyak 6%. bagi aku, aku tak kisah, aku faham kerajaan takda duit, dan ekonomi dunia dalam perjalanan nak menuju kearah kesimbangan. 

Namun sebagai seorang pelajar, remaja dan orang biase, kenaikan harga topup itu seidkit sebanyak dan lambat laun akan memberi implikasi kepada aku jugak. kita tak boleh lari dari cukai, salah dari segi undang2. tambah pula henset tak berguna jika takda topup dan henset merupakan keperluan manusia sekarang.

oleh itu, aku telah membuat satu panduan yang kome boleh gune sebelum cukai tu naik 6% pd 15 September ni.
  1. Clash dengan awek/pakwe-kurangkan mesej dan kol yang berlebihan.
  2. Keluarkan duit raya yang lepas2 sebanyak mungkin pastu beli topup sebelum 15 September-Kalo beli topup total RM 300, dah jimat RM18.
  3. Kalo nak buat ucapan raya, hari jadi, mesej cinta, pakai surat tak payah SMS.
  4. Pecah duit syiling siap2, nanti nak bayar cukai2 tu senang.
  5. Buat kamcing dengan tokey kedai topup, kedai runcit, kedai tepon- boleh suruh die belanja cukai2 tu.
  6. kalo sume tak jadi, Buang henset jauh-jauh, pakai public phone je(kalau ada lagi).


Diharapkan semuanya berjalan lancar ek. Selamat mencuba!!!
#trolling

4 comments :

  1. kene la buat bende2 kat atas 2..kih3

    ReplyDelete
  2. hahahahahahahaha xD public phone for the win!!

    ReplyDelete
  3. lepas ni x boleh forward2 mesej dah.mcm kelas selalu buat.ekekee..

    peh.peh.makin ramai follower kau.

    ReplyDelete