November 29, 2010

Journey to The South~

salam~merujuk perkara diatas, aku baru  je balik dari trip 1001 pengalaman yang x penah dpat dri cuti2 sebelum ni~ dri KL to Melaka~ 3 hari dua malam,,, x boleh lame2 coz parent aku sibuk hari minggu so hujung minggu jela yang aku ada~

so, jumaat lepas parents aku bawak la aku ke MAHA 2010~ tau x ape itu MAHA? bukan mahaletchumy la,,, MAHA- Malaysia Agriculture, Horticulture & Agrotourism Exhibition 2010~ bace die punye pamplet 50++ hektar!!! damn~ jauh tu kalo ak nak kene jalan,,,,leh kurus aku mcm ni~ seb bek  ada trem nak bwak semua kawasan tu~

 MAHA 2010

 kenai x sapa ni? ala,,, Nasi Lemak Kopi o' TV9 tu~~

 Kepuasan peribadi melihat nangka beso dri aku~

mana nak cari tembikai 4 segi~~~kat MAHA!!!

 bunga2 orkid ni wat aku tringat kat miss bunga lak~~~

 buah ape ntah ni~ tngok pown aku takut nak mkan~

pabila tembikai terbesar kat dunia dijadikan khemah both~~~

Konclusinya~, Maha ni best coz bnyak produk tempatan yg cam best~ n paling best bnayk dapat mkan free kowt~~ aq siap dapat makan fillet ikan patin bakar,,FOC!!!!
sesudah balik dari MAHA tu,,, kete lak wat hal kat tol Sungai Balak,,, kebocoran tangki air enjin,,, apa lagi,, overheated la beliau,,, dah la betol2 kat tol tu~~ kene la tolak kuar dari tol coz xnak jd penyebab jem~~ seb bek ada pak guard tolong,,,~ umah kebetulan umah pak cik aku x jauh dah, beliau pown dtang tolong~ seb bek beliau ada pengalaman ngan cara penyelesaian yang best semacam~ sok paginye bru settle da probs~
 pengalaman lari2 anak kat highway~

 kereta(bapa)ku tersadai~

sok paginye aku pown bertolak ke melaka~~ 1st time nek Taming Sari Tower, syok gak kowt~~ coz tempat duduk kite tu pusing2, slow2 la~~ kalo x dah lame tempat tu bau busuk muntah~~ pastu nek boat cruise jap n sebelum balik  meluangkan mase kat Dataran Pahlawan ngan Mahkota mall~~ mlam tu decide tido kat melaka~ seb bek ada  1 hotel kosong lg setelah mencuba beberapa buah hotel


muke depan Menara Taming Sari

 pemandangan dari atas~

kapal tu nampak kecik ja~~

 mural ni baru ART!

lagi ART!~

tringin nak masuk kafe klasik mcm ni~

Crown parade~

Warrior square~

sebelum balik esoknye~ g la Jonker Walk~~Jonker Walk ni patot nye g waktu mlm lg best,, tp siang pown tmpat ni memg bnyak kedai bukak dah~ bnyak antiks,barang2 cun2 blaka, paling cambest hand-made terompah~

 aku memg minat duit lame,,, so tngok2 la jugak~

makam Hang Tuah(bukan Tuah yang aku atau anda kenal)


2 comments :