June 15, 2011

Belangsungkawa

Mesej kedua masuk. aku menghentikan permainan aku. Sebak mula menjengah aku tatkala membaca mesej tersebut. Hari ini pergi pula seorang rakan. rakan yang tidak pernah aku diberi peluang untuk lebih mengenali. mungkin bukan rezeki, tidak sampai masa agaknya. aku hanya mengenalinya tatkala semua ini berlaku. hanya sekadar nama. masih aku ingat akan pesanan ringkas yang telah dihantar oleh rakan bangku sekolahku yang mempunyai rakan yang berjirankannya. tanpa mengenali si empunya nama, aku hanya menerima kisah tragik untuk dikongsikan bersama yang lain didalam kelas en.kwan...antara yang awal mengetahuinya sukar untuk menyampaikannya. ada masa aku bertanya rakan sekelas Allahyarhamah yang lain akan keadaannya sehingga hari ini yang meletakkan titik noktah.

dalam seminggu ini, sudah dua berita hitam ini. mungkin Dia ingin mengingatkan aku akan kematian. Aku juga telah kehilangan seorang guru yang sedikit sebanyak telah menjadi inspirasi untuk aku memilih bidang ini. masih aku ingat akan indahnya perpustakaan akan hiasan yang direka oleh beliau, masih aku ingat kan kerancakan beliau bercerita perihal2 sekolah, masih aku ingat akan jenaka yang dilontarkan beliau ketika aku bertungkus lumus membuat kerja di Bilik Operasi....kami akan merinduimu sir.

Terima kasih cikgu|jasamu takkan kami lupa





AL-FATIHAH BUAT
ALLAHYARHAM WAN ZUL AZMI 
ALLAHYARHAMAH SITI UMMIRUL SYAHIRAH


No comments :

Post a Comment