March 22, 2011

Teka-teki Canada 2nd Day SBE

hari kedua SBE aku kat Datuk Kelana hari ini bermula dengan lepaknya aku kat pondok waktu aku lepak kecik2 dulu... maklum la,,  cikgu cemerlang macam aku ni sampai awal,,, budak2 pown ada la dalam 2 tiga van baru sampai... tengah aku dalam feeling down to memory lane di tiup angin sepo2 bahasa pagi2,,, budak-budak2 mula duduk sekeliling aku... rupanya kawan aku nak bagi teka-teki yang bernilai tinggi bagi kanak-kanak terbabit yakni RM1.00... kawan aku ni memang popular dari aku dari aku , sebab die suke bagi teka-teki... kontra dengan aku yang suke menjawab... sesi teka meneka ni berlanjutan dalam 20 minit jugak la sebelum loceng membaca bermula pada 7.30~~


start je pukul 8.. aku dengan lagi dua cikgu-to-be mula mencari fokus2 yang ingin di selesaikan... malangnya angin sejuk yang di bawa tsunami jepun telah membekukan otak kami dengan idea... disitulah detiknya kami membiarkan kaki kami membawa kami ke hala tuju yang di takdirkan.... dan di takdirkan kami berjumpa teacher legend yang muncul kat sekolah tu seminggu sekali.. Mrs. Julie Bently yang baru menyuruh kanak-kanak 1 Arif untuk duduk..

tanapa membuang masa, pakar teka-teki aku pown melantik aku sebagai pegawai perhubungan omputih on da spot.. xnak terlepas peluang, aku pown membidan-terjunkan diri aku mintak kebenaran dia untuk join venture kelas die... 

sesi story telling

Sesi TPR

sesudah kelas, kami pown meminta sedikit mase beliau untuk interbiu kejap... masing2 pown telan air liur sambil menyusun ayat nak tanya.... luckily, die free n ajak interbiu kat kantin... hangat jugak perbincangan kami... cerita TPR-Total Physical Response la, teaching aid la,, gosip Justin Bieber la(buat yg x tau, JB org Kanada ek),,.... dalam sejam jugak la x silap aku duk sembang2 dengan die... tup tup... die suh order air... "its on me, just order whatever you want".. kami dengan tersengih kambing pown order la dekat Pak Ya teh ais 3... baru nak tunjuk kegentleman jejaka Malaya tadi...

mula2 tangkap gambar sekeping ja.. die kate tak canti.. amik lagi 1... 
kali ni extra dengan  Pak Ya muncul dengan cubaan interframe diantara aku dengan Mrs Julie....
n itu la pakar teka-teki aku....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
|Rezeki hari ni murah, air Mrs Julis blanja, nasik lomak lauk ayam Pak Ya belanja |
_:_

No comments :

Post a Comment