March 24, 2011

10000 Steps To Sensei


hari ini dan semalam aku banyak berjalan, mencari kelas yang kosong agar aku dapat masuk ganti kelas... malangnya, usaha kami sia-sia... namun ia masih masih menyeronokkan dengan pra skola dan pendidikan khas.. dengan aktiviti kokurikulum yang mengkhendaki aku untuk mengajar kawat kaki kepada budak, ia telah menggandakan keseronokkan yang ada..

semalam juga aku telah dikejutkan dengan status FB oleh seorang bekas guru kelas aku tika di sekolah menengah dahulu yang telah berpindah sekolah ke sebuah sekolah di Kedah.


sedikit terkejut. ia telah membuatkan aku terfikir apakah senuyuman-senuyman mani yang dilemparkan oleh murid-murid diatas akan berubah apabila besar nanti? mengapa ia berlaku? aku hanya mampu berharap dan berdoa yang jika ia tejadi di sini bukanlah antara mereka yang pernah aku bakal ajar. ia juga membuatkan aku sedar akan betapa penting nya aku sebagai seorang bakal jurutera insan..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
|SBE dah nak habis, tekanan dah  mula bukan alang-alang|






No comments :

Post a Comment